TEDBİR PLANIMIZDA GÜNLÜK YAŞAMA DAİR UYGULAMALAR
ÖĞRENCİ VE KADRO İÇİN HES KODU GÜNLÜK TARAMASI
Öğrencilerimizin ve tüm çalışanlarımızın HES kodları okulumuz tarafından her gün / günde iki kez taranmakta ve olası değişiklikler takip edilmektedir. HES kodu süresi dolan öğrencilerin kodları okulumuzca tekrar istenmektedir.OKULA GİRİŞ / HES KODU UYGULAMASI / KAMPÜSE GİRİŞ OLMAYAN SAATLER
1 - Okulumuza giriş yapan tüm veli ve ziyaretçilerimizden HES uygulamasındaki “Risksiz” yazısını ibraz etmeleri istenmektedir. HES kodu olmayan velimizin okula girişi mümkün değildir. Ayrıca kampüse girişlerde ateş ölçümü yapılmaktadır.2 - Öğrencilerimizin sınıflarına yöneldiği saatler olan 08.15 -09.15 saatleri arasında kampüse veli girişleri durdurulmuştur. Bu kuralın istisnası, servis kullanmayan okul öncesi velilerimiz olup, okul öncesi velilerimiz yıl boyunca bina girişine dek öğrencilerini alıp-bırakmak için kampüse girebilirler. Yine bu kuralın bir diğer istisnası Eylül 2021 sonuna dek olmak üzere 1. sınıf velilerimizdir. 1. sınıf velilerimiz bu tarihe dek öğrencilerini alıp bırakmak için kampüse giriş yapabilirler.
3 - Velilerimiz yalnızca randevulu görüşme, öğrenci ofisi işlemleri için yukarıdaki saatler dışında kampüse girebilirler ve tüm gün boyunca okul binalarına girişleri kesinlikle yasaktır. Velilerimiz okul bahçesinde kalamaz, kantinde veya bahçede oturamaz ve randevuları olmadan okul binalarına giremezler.
4 - Okulda yüz yüze bir görüşme yapmak isteyen velimiz mutlaka ilgili kişiden randevu almalıdır. Randevusuz gelen velilerimiz, pandemi tedbirleri çerçevesinde okula serbest giriş yapamayabilirler. Velilerimiz ancak randevuları olduğunda belirlenmiş odaya kadar ve güvenlik eşliğinde alanlara giriş yapabileceklerdir.
5 - Velilerimizin sosyal mesafeyi sağlamak için güvenlik görevlilerimizin yazılı/sözlü işaretleri ile sağlayacağı tedbirlere uyması zorunluluk olup, öğrencilerimizin sağlığını riske atabilecek kural dışı davranışlara izin verilmeyecektir.
6 - Kampüse giren velilerimiz, belirlenmiş sosyal mesafe, maske ve diğer tüm kurallara uymakla sorumludurlar.
ÖĞRENCİMİZİN ve KADROMUZUN KESİNLİKLE OKULA GELMEMESİ GEREKEN DURUMLAR
1 - Herhangi bir şüphe ile sizin veya yakın çevrenizden bir kişinin PCR testi yaptırması durumunda “negatif” sonucunu alıncaya dek öğrencimizi okula göndermeyiniz ve kendiniz okula gelmeyiniz.2 - Siz veya yakın çevrenizde Covid belirtileri gösterilmesi söz konusu ise durumdan emin oluncaya dek öğrencimizi okula göndermeyiniz ve kendiniz okula gelmeyiniz.
3 - Eğer Covid pozitif bir kişi ile şüpheli bir temasınız oldu ise negatif test sonucu alıncaya dek öğrencimizi okula göndermeyiniz ve kendiniz okula gelmeyiniz.
4 - Covid 19 ile ilgili tanı/şüpheli durumlarda öğrencimiz okula geldi ise ivedilikle okul müdürlüğünüzü bilgilendiriniz.
5 - Hastalık belirtisi olan, hastalık teşhisi konan veya hasta bir kişi teması olan kişilerin Sağlık Bakanlığı yönetmelikleri gereği ivedilikle okula haber vermeleri zorunludur. Böyle bir durum yaşayan velilerimizin ivedilikle okul yönetimi/reviri ile iletişimi geçerek bilgilendirme yapmaları yasal bir zorunluluktur.
KADRO TEDBİR PLANI YÖNETİMİ
1 - Sağlıklı bir okul iklimi için kadro bilgilendirme ve eğitimleri periyodik olarak yapılmaktadır.2 - Yemek ve servis hizmetleri de dahil olmak üzere tüm kadromuzun her gün iki kez HES taraması yapılmaktadır.
3 - Okulumuzun gerekli durumlarda kullanılmak üzere temin ettiği FDA onaylı Covid-19 testi hızlı antikor test kitleri de okul hekimimiz tarafından revirimizde (yalnızca kadromuz için) kullanılmaktadır.
ÇAKABEY OKULLARI ACİL EYLEM PLANI
Okulumuzun acil eylem planı, okul hekimimizin başkanlığında toplanan kurulumuzca yazılı olarak belirlenmiştir ve gerektiğinde uygulanmaktadır. Planımız, doğru kontrol, hızlılık ve şeffaflık esasları ile hazırlanmıştır.
ÖĞRENCİ – KADRO TAKİBİ
Sağlık Bakanlığının Covid 19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi gereğince, okulda gerekli durumlarda öğrencilerimizin daha yoğun takibi gerektiğinde, öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin; okul hekim ve hemşirelerimiz tarafından gün içinde de periyodik ateş ölçümleri ve semptom sorgulamaları yapılarak kayıt altına alınmaktadır.
BİLGİ VERME- BİLGİ ALMA VE GİZLİLİK ESASLARI
Tedbir planımız kapsamında velilerimizden alınan tüm bilgiler okulumuzda sağlık gerekçeleri ile kullanılmakta ve hiçbir şekilde 3. kişiler ile paylaşılmamaktadır.
TEDBİR PLANIMIZA GENEL BAKIŞ
TSE OKULUM TEMİZ BELGESİ
Mavişehir Anaokulumuz ve kampüsümüz, öğrencimizin sabah servise binmesinden okuldan ayrılışına kadar tüm süreçleri kapsamında Pandemi Tedbir Planımızın yerinde denetlenmesi ile TSE’den Okulumuz Temiz Sertifikası almıştır ve standartları uygulamaktadır.ZİYARETÇİLERİN OKULA GİRİŞİ
1. Okulumuza yalnızca randevulu ziyaretçiler kabul edilmektedir.2. Tüm girişlerde HES kodu taraması ve ateş ölçümü yapılmaktadır.
OKULDA GÜNLÜK YAŞAM
1. 53.000 metrekare alanı ile İzmir’in en büyük kampüsüne sahip olan okulumuz, günlük yaşamın pandemi kurallarına uygun devam ettirilmesi için büyük bir avantaja sahiptir.2. Kampüsümüzün tüm kirliliklerden, yerleşimden, insanlardan, trafikten uzak olması; bahçe, oyun, spor alanlarının ve sınıf, atölye, salon gibi kapalı alanlarının genişliği bizlere doğal bir koruma sağlamaktadır.
3. Tüm sını?arımızdaki öğrencilerimiz tekli sıralarda oturmaktadırlar.
4. Okulumuzda açık ve kapalı tüm alanlar sosyal mesafe kurallarına göre işaretlenmiştir. Öğrencilerimizin pandemi tedbirlerimizi, okul yaşamına başlamadan önce tekrar hatırlamaları için hazırladığımız ve ileteceğimiz dijital kitapçıklarımız sizlere evde de davranış kazandırmak için her zaman yardımcı olacaktır.
5. Bilgilendirme afişleri okulumuzun tüm noktalarında görünür olup, öğrencilerimizin tedbir bilinçlerini sürekli hale getirmek için sınıflarımızda öğrencilerimize izletilmek üzere videolar hazırlanmıştır.
6. Sınıf pencerelerimiz tüm derslerimiz sırasında açık olup, sınıflarımız sürekli havalandırılmakta ve özel cihazlar ile karbondioksit ölçümü yapılmaktadır.
7. Öğrencilerimizin el yıkama rutinleri sıklıkla ve öğretmenlerimiz tarafından yönetilmektedir.
8. Ortak malzeme kullanımını gerektiren LEGO Education, kodlama dersleri öncesinde ve sonrasında eller mutlaka yıkanmaktadır. Bu sınıflardaki materyallerin strelizasyonu (daha önce Stratejik Planımızda da ilettiğimiz üzere) özel koşullar ile sağlanmaktadır.
9. Okul öncesi sını?arımızda kırtasiye malzemeleri kullanımı, her öğrencimizin yalnız kendi malzemelerini kullanacağı bir düzendedir.
10. Nöbetçi öğretmenlerimiz, açık alanlarda sosyal mesafenin sağlanması için aktif kontrol sağlamaktadırlar.
11. Kampüsümüzün büyüklüğü avantajı ile her okul grubu kendisine ait olan bahçede teneffüs zamanlarını kullanmaktadırlar.
12. Öğrencilerimizin aksi öğretmenleri tarafından belirtilmedikçe evden eğitim materyali getirmemeleri gerekmektedir.
13. Koridorlarımızda ve merdivenlerde sosyal mesafeyi daha uygulayabilmek adına gidiş- geliş zemin işaretlemeleri yapılmaktadır.
SERVİS DÜZENİ & VELİLERİMİZİN GETİRDİĞİ ÖĞRENCİLERİMİZ
1. Servisler her gün okuldaki cihaz ile özel dezenfekte edilmekte ayrıca profesyonel firma tarafından da her hafta dezenfekte edilmektedir.2. Servis hizmetinde görev alan tüm çalışanların HES kodu taraması okulumuzca her gün iki kez yapılmaktadır.
3. Öğrencilerimiz, kadromuz, servis şoförü ve hostesi, servise maske ile binmektedirler.
4. Servis şoförü ve hostesi, henüz öğrenciler alınmadan, birbirlerinin ateş ölçümünü yaparak kayıt altına almaktadırlar.
5. Araçlarda el dezenfektanı hazır bulunmaktadır.
6. Servislerimizde okulumuza ait dezenfeksiyon makineleri ile her gün ve ayrıca firma tarafından periyodik olarak dezenfeksiyon işlemi yapılmaktadır.
7. Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizin okula gelirken servise binmeden önce, servis hostesi tarafından ateşleri ölçülmektedir. Ateşi 37,5 derece ve üstünde çıkan öğrencimiz servise alınmayacak ve hostes tarafından velisine telefon ile bilgi verilecektir. Okul çıkış saatinde, ateşi yüksek çıkan öğrencimiz olur ise servise binmeyecek ve velisi tarafından alınması istenecektir.
8. Mümkünse her gün aynı velinin öğrenciyi alması ve bırakması sağlanmalıdır. Mümkünse büyükanne/büyükbaba gibi 65 yaş üstü kişiler veya kronik rahatsızlığı olanlar, öğrencileri bırakıp almamalıdır.
9. Her zaman olduğu gibi servislerimizde tüm servis kullanıcıları her gün aynı yerde oturarak seyahat edeceklerdir.
10. Velileri tarafından okula getirilen öğrencilerimizin ateş ölçümü okul güvenlik kapısında yapılmakta olup, ateşi 37,5 derece ve üzerinde çıkan öğrencimiz okula giremeyecektir.
11. Sağlık Bakanlığının ilgili yönergeleri gereğince, servisler arası hareketlilik olmaması amacıyla çok zaruri bir sebep olmadıkça günlük servis değişiklikleri yapılmayacaktır.
YEMEK VE KANTİN HAKKINDA
1. En çok el değiştiren ve bu sebeple kirlenmeye en müsait nesnelerden biri olması ve öğrencilerin yanlarında bulunduğu temas etmeleri takip edilemeyeceği için okulda nakit para kullanımı geçici süre ile öğrenci, veli ve öğretmenler için durdurulmuştur. Kantinlerde yalnızca akıllı kart geçmektedir.2. Yemekhanede parmak izi okuma sistemi, toplu temas gerektirdiğinden geçici olarak durdurulmuştur. Bunun yerine öğrencilerimiz, akıllı kartlarını okutarak yemek alımına geçerler.
3. Yemek- kantin hizmetinde görev alan tüm çalışanların HES kodu taraması okulumuzca her gün iki kez yapılmaktadır.
4. Yemekhane, kantin çalışanları Sağlık Bakanlığının ilgili yönetmeliklerine uygun olarak, okul hekimimiz tarafında periyodik olarak eğitim almaktadırlar.
5. Yemekhane ve kantin çalışanları istisnasız olarak önlük, bone, siperlik, maske, eldiven kullanmaktadırlar.
6. Yemek dağıtım bölümü uygun şekilde seperatör ile kapatılmış olup yiyecekler dezenfekte edilmiş bu bölümde hazırlanmaktadır.
7. Evden yemek getiren öğrencilerimiz (ilkokulda kendi sınıfları ile birlikte olmak üzere) yemekhanede yemeklerini yerler. Ortaokul ve lisede kendi bahçelerinde veya kantinde sosyal mesafeye dikkat edecek şekilde nöbetçi öğretmenlerinin nezaretinde yemek yiyebilirler.
MASKE KULLANIMI
1. Öğrencilerimiz servise mutlaka maske ile binerler.2. Öğrencilerimiz sınıflarında da maskeleri ile eğitim-öğretim alırlar.
3. Öğrencilerimiz bir yedek maske paketi okula getirerek dolaplarına koymalıdırlar. (Ayrıca gerektiğinde temin etmek üzere okulumuzda da yedek maske bulunmaktadır.)
TEMİZLİK
1. Okul temizliğimiz, Sağlık Bakanlığının yayınladığı kurallar çerçevesinde temizlik personelimiz tarafından uygulanmaktadır. Binaların ve oyun alanlarının temizlik periyodu, gün başlamadan- gün içinde- gün sonunda ve haftasonu olmak üzere periyodlanmış ve takibi yazılı hale getirilmiştir. Kapı, pencere kolları, musluklar gibi el temasının bulunduğu noktaların da temizliği sürekli olarak yapılmaktadır.2. Okul içinde temizlik, Sağlık Bakanlığının yayınladığı pandemi yönetmeliklerine uygun olarak yapılmaktadır. Temizlik personelimiz pandemi kurallarına uygun temizlik eğitimini periyodik olarak almaktadırlar.
3. Okulumuzda maske atık kutuları, Sağlık Bakanlığının ilgili yönergelerine uygun olarak hazırlanmıştır. Sınıflarımızda kapaklı, temassız çöp kutusu sistemine geçilmiştir.
4. Okulun gerekli noktalarına el antiseptik istasyonları kurulmuştur. Ancak antiseptiğin çok sık kullanımında cilt üzerinde olumsuz etkileri bulunduğu için, öğrencilerimizin antiseptik yerine sabun/su ile el yıkamaları daha çok tercih edilmektedir.
5. Okulda dezenfeksiyonu mümkün olmayan halı, oyuncak, eğitim materyalleri tespit edilmiş ve kaldırılmıştır.
REVİR HAKKINDA
Okul revirimizde “izole alan” oluşturulmuş olup, tüm gün okulda olan hekimimiz ve iki hemşiremiz gerektiğinde bu alanı kullanacaktır.