Sonbahar Eğitim Sempozyumuna 10 Çakabey öğretmeni ders örnekleri ile davet edildi.
Bu yıl İstanbul ENKA Okullarının ev sahipliğinde gerçekleşen Sonbahar Öğretmenler Sempozyumu'na 10 Çakabey öğretmeni, ders örneklerini paylaşmaları için seçilerek davet edildiler.
Özel Çakabey İlkokulu sınıf öğretmeni Gülçin Aldırmaz Şahin, okunan kitapların, izlenen filmlerin ve söylenen şarkıların da bir algoritması olduğundan yola çıkarak bilişim ve kodlama dersi kazanımları kapsamında, çocukların bir problemle karşılaştıklarında neler yapabileceklerini deneyimledikleri çalışmasını "Çocuk Kitaplarıyla Disiplinle?r Arası Sanat" başlığıyla meslektaşlarıyla paylaştı.
Özel Çakabey İlkokulu İngilizce öğretmenlerinden Aytül Karayalı ve Ebru Irmak da “To Group Or Not To Group? How to balance competitive and Collaborative Learning in EFL Classes” adlı İngilizce sunumlarında; Çocuğun interaktif bir şekilde sürece ve sorgulamaya, fikir alışverişine önem verdiği dersler ile İngilizce edinimini gerçekleştirmek ve yeni öğrenilen bir dil ile iletişim kurarken daha fazla yaratıcı, iş birlikçi, sosyal sorumluluk sahibi, empati kurabilen, 21. Y.Y. becerilerini geliştiren bireyler yetiştirme yolunda fikir, örnek ve önerilerini paylaştılar.
Fen bilimleri öğretmeni Yalçın Güngör ise “Fen Bilimleri Dersinde Desmos Kullanımı” isimli sunumunu meslektaşlarına yaparken, yurt dışında matematik öğretiminde yoğun olarak kullanılan ülkemizde de son yıllarda kullanılmaya başlanan desmos platformunu ve fen bilimlerinde de matematik ile ortak konularda içerisinde bulunan matematik simülasyonlarının kullanılabildiğini hatta üzerinde değişiklikler yapılarak dersin amacına göre içeriklerin tekrar tasarlanabildiğini uygulama örnekleri vererek aktardı.
Sosyal Bilgiler öğretmeni Aygül Çelik ve Yeliz Çelik Kılıç ise kullanışlı bir web 2.0 aracı olan Runnnig Reality, Explore In 3D ve Spatial’e yer verdikleri derslerde, sosyal bilgiler 5.sınıf konu ve kazanımlarını dijital dünya ile birleştirerek, öğrencilere tarih okuryazarlığını kazandırmak, tarihsel bütünlüğü görmelerini sağlamak amacıyla tüm sınıf seviyelerine uyarlanabilecek uygulamaları “Running Reality İle Tarihe Yolculuk” konu başlığı ile meslektaşlarıyla paylaştılar.
Sınıf öğretmenleri Güler Akbulut ve Sevinç Yılmaz da “Dünyayı Kurtaran Öfke” başlığı altında İlkokul 2.sınıf düzeyinde uyguladıkları disiplinler arası çalışmada, iklim değişikliğinin gezegenimize ve üzerinde yaşayan tüm canlılara nasıl zarar verdiğini çocuk gözüyle anlatan “Dünyayı Kurtaran Öfke” adlı kitabın inceleme çalışmasını ve eTwinning projesine dahil olan okullarla birlikte eş zamanlı yürüttükleri çalışmalara entegre ettikleri web2 araçlarını tanıttılar.
Beden eğitimi öğretmeni İlayda Dinler’in 21. yüzyılın ilk çeyreğine Metaverse’ e doğru ilerleyen bu süreçte, “HomeCourt” uygulamasını kullanarak, öğrencilerin ipad karşısında öğretmenlerinin yönlendirmesiyle uygulamadaki İngilizce kelime, Kodlama-Sıralama ve Matematik yarışması ile hem sportif egzersiz yaptıkları hem de diğer derslerde edindikleri kazanımları oyun ve spor içinde pekiştirdikleri “metaverse alt yapılı beden eğitimi ve oyun dersi” çalışma örnekleri büyük ilgi ile izlendi.
“Her yıl çok sayıda ders örneği ile bu sempozyuma katılmamız, okulumuzun yenilikçi ve gelişimci öğretim kalitesinin en güzel göstergesidir” diyen okul müdürleri, öğretmenlerini tek tek kutlayarak başarılarının devamını dilediler.
Bu haberi yukarıdaki butonları kullanarak paylaşabilirsiniz.